چین بزرگترین تهدید برای آمریکا و متحدانش است

رئیس پلیس آمریکا در اظهاراتی تاکید کرد بجای تمرکز بر روی مناقشه روسیه و اوکراین این کشور باید بر روی مسئله چین متمرکز شود.



به گزارش خبرگزاری تو، «کریستوفر رای» تاکید کرد درحالی که این روز‌ها آمریکا و متحدانش بیشترین توجه را بر موضوع روسیه و اوکراین متمرکز ساخته‌اند، باید بر موضوع جاسوسی چین تمرکز کرد زیرا این کشور بزرگترین تهدید برای آمریکا و متحدانش است.

براساس گزارش فایننشنال تایمز رئیس اف بی آی در ادامه گفت: ما و انگلیس توجه خود را بیشتر بر روی درگیری اوکراین و روسیه معطوف کرده‌ایم، اما باید اطمینان داشته باشیم که تهدید چین، که از بسیاری جهات بزرگترین، گسترده‌ترین و بلندمدت‌ترین تهدیدی است که ما و متحدانمان با آن مواجه ایم، همواره مدنظر باقی خواهد ماند.

کریستوفر رای در ادامه افزود: ابعاد این تهدیدی که درمورد آن صحبت می‌کنیم به آن صورتی نیست که باور داشته باشیم راه برون رفت از آن را بررسی کنیم. پس از روی کار آمدن «شی جین پینگ» در چین و اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درمورد شراکت با چین تا پیش از حمله به اوکراین، این موضوع بیشتر زیر ذره بین قرار گرفته است.

پیش از این نیز نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) هشداری مبنی بر استفاده چین از حمله سایبری در مقیاس بزرگ و شبکه جهانی به عنوان عواملی برای سرقت فناوری غربی صادر کرده است.

این ادعاها درحالی علیه پکن مطرح می‌شود که هفته جاری یک هکر ناشناس با نام مستعار «چاینا دن» (ChinaDan) مدعی شد که اطلاعات بیش از یک میلیارد شهروند چین را با دسترسی به پایگاه پلیس شانگهای به دست آورده است. کارشناسان فناوری می‌گویند، اگر ادعای این هکر درست باشد، یکی از بزرگترین هک‌های داده در تاریخ خواهد بود.



پست های مرتبط

پیام بگذارید