دشمن تجلی عصبانیت خود را با شبهه افکنی علیه حجاب نشان داده‌ است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمن از این موضوع عصبانی شده است و تجلی عصبانیت خود را با شبهه افکنی علیه حجاب نشان داده‌اند. در واقع قرارگاه فرهنگی علیه حجاب و قرارگاه ترویج بی‌حجابی آنجاست. دشمن در این باره فرماندهی می‌کند و به منکر بی‌حجابی می‌پردازند.



به گزارش خبرگزاری تو، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه تهران در نماز عبادی سیاسی این هفته (۷ مرداد ماه) که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای تقوای الهی گفت: سرنوشت سعادتمندانه ما با انس با خداوند رقم خواهد خورد. برای سعادت باید از دل از همه به غیر از ذات خداوند برید. به نظر می‌رسد کمال این موضوع در آن است که همان گونه که به مردم دلبسته نیستیم، به سلامتی، ثروت و هر آنچه از دست خواهد رفت دلبسته نباشیم چراکه آنچه نزد ما است از بین می‌رود و آنچه نزد خداست باقی می‌ماند.

وی با اشاره سیل در مناطق مختلف کشورمان عنوان کرد: این روزها کشور ما شاهد حادثه سیل در استان فارس و امامزاده داوود بوده است و تعدادی از هموطنان به رحمت خدا رفتند و تعدادی نیز مصدوم شده‌اند. برای جانباختگان طلب عفو و مغفرت و برای بازماندگان آنها طلب صبر و اجر داریم. همچنین برای مصدومان از خداوند تقاضای شفای عاجل داریم.

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار امامان جمعه کل کشور، تصریح کرد: فرمایشات ایشان می‌تواند منشور امامان جمعه باشد که چه رفتاری با مردم داشته باشند، چگونه خطبه بخوانند و بسیاری از مطالب فراوان دیگر که حائز اهمیت بودند. فرصت پرداختن به همه جزئیات این فرمایشات وجود ندارد؛ اما به یک سرفصل که درباره حجاب و عفاف بود، خواهم پرداخت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: با الهام از فرمایشات رهبری باید به سه نکته درباره حجاب و عفاف اشاره کنم؛ نکته اول درباره ترویج بی‌حجابی و شبهه افکنی درباره آن است که در چند هفته اخیر غربی‌ها به شدت به آن دامن زده‌اند. این اقدام آنها عقده‌گشایی از تلاش مذبوحانه آنها است. غرب فکر می‌کند تا زمانیکه زن از قیود اخلاقی و شرعی رها نشود پیشرفت نمی‌کند اما با کمال ناکامی برعکس این موضوع را در ایران و بعد از انقلاب اسلامی دیدند که زنان ایرانی با حجاب اسلامی در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و … خوش درخشیده‌اند.

وی متذکر شد: دشمن از این موضوع عصبانی شده است و تجلی عصبانیت خود را با شبهه افکنی علیه حجاب نشان داده‌اند. در واقع قرارگاه فرهنگی علیه حجاب و قرارگاه ترویج بی‌حجابی آنجاست. دشمن در این باره فرماندهی می‌کند و به منکر بی‌حجابی می‌پردازند.

آیت الله خاتمی با اشاره به نحوه و دستورالعمل نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: نکته دوم درباره نهی از منکر در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. بر اساس کلام قرآن، «گفتار» که این روزها شامل فضای مجازی نیز می‌شود باید هفت ویژگی داشته باشد؛ اول، آنکه نحوه بیان نرم باشد. دوم آنکه بیان پاکیزه و طیب باشد. سوم آن است که نحوه بیان به زیبایی باشد و همانگونه که انتظار دارید دیگران با شما سخن بگویند با افراد سخن بگویید. چهارم آنکه نهی از منکر باید محکم و با منطق قوی بیان شود. پنجم آنکه باید صریح و شفاف در این باره حرف زد و نباید قول ما ابهام داشته باشد. ششم آن است که بیان باید خردورزانه باشد و نکته هفتم آن است که نحوه بیان باید بزرگوارانه باشد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این موضوعات فرمودند در این موارد به دور از احساسات بی‌مورد و با دلایل روشن باید اهداف غرب را تبیین و روشن کرد.

وی افزود: در نوبت قبل بیان کردم که حجاب مبنای قرآنی و فقهی دارد و علما آن را از ضروریات دین می‌دانند و به این شبهه اشاره کردم که برخی می‌گویند شما چرا مشکلات اقتصادی را رها کرده‌اید و به چند موی زنان می‌پردازید؟ پاسخ این شبهه را نیز دادم که فریاد ما درباره مشکلات اقتصادی اگر بیش از موضوع حجاب نبوده باشد کمتر نبوده است.

آیت الله خاتمی درباره حواشی ایجاد شده بعد از خطبه‌های نماز جمعه اخیر، تاکید کرد: بخشی از حرف من را تحریف کردند. گفته بودم بسیاری از کسانی که «بی‌حجاب هستند» اما «شل‌حجابی و کم‌حجابی» را به حرف من اضافه کردند. کم حجابی هم گناه است اما من درباره «بی‌حجابی» حرف زدم.



پست های مرتبط

پیام بگذارید