افزایش ۸۵ درصدی صادرات کالا از مرز ریلی سرخس

مدیرکل راه‌آهن خراسان بیان کرد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۳۲ درصدی بوده است و عمده مقاصد آن نیز ازبکستان با سهم ۴۱ درصدی و ترکمنستان با سهم ۳۷ درصدی بوده است.



به گزارش خبرگزاری توخراسان رضوی، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان در خبری اعلام کرد: صادرات کالا از مرز ریلی سرخس در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد افزایش یافته است.

نصیری ورگ در ادامه تصریح کرد: ۸۵۵ هزار تن محموله صادراتی با بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه واگن تا پایان آذرماه امسال، بارگیری و از طریق مرز ریلی سرخس به مقصد کشورهای آسیای مرکزی صادر شده که از این رقم ۷۹۲ هزار تن کالای صادراتی از مبدا راه آهن خراسان بارگیری شده است،

مدیرکل راه‌آهن خراسان همچنین اضافه کرد و گفت: از این بابت این اداره رتبه نخست صادرات ریلی کشور را داشته و سهم ۹۳ درصدی از کل صادرات مرز سرخس را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه متذکر شد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۳۲ درصدی بوده است و عمده مقاصد آن نیز ازبکستان با سهم ۴۱ درصدی و ترکمنستان با سهم ۳۷ درصدی بوده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان یادآور شد: کمک به رفع موانع واحدهای تولیدی و حمایت از بخش صنعت و صادرات از اهداف راه‌آهن است که با تلاش برای تأمین واگن مورد نیاز صادرکنندگان توسط راه‌آهن و بخش خصوصی از طریق کشورهای آسیای مرکزی و ایجاد بستر لازم جهت استفاده از ناوگان داخلی در امر صادرات محقق می شود.

نصیری ورگ دز خاتمه اظهار کرد: ارائه خدمات به مشتریان ریلی در ایام تعطیل، ارائه تخفیف های متنوع برای کالاهای صادراتی و جلسات چندجانبه با واحدهای تولیدی و صنعتی از دیگر راه های تحقق تسهیل صادرات و افزایش چشمگیر صادرات کالا در سال جاری بوده است.



پست های مرتبط

پیام بگذارید