قیمت درب اتوماتیک و عوامل موثر بر آن

در این مطلب با تجهیزات پارکینگ هوشمند، درب اتوماتیک لولایی و عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک آشنا می‌شویم.



به گزارش خبرگزاری تو، در این مطلب با تجهیزات پارکینگ هوشمند، درب اتوماتیک لولایی و عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک آشنا می‌شویم.

تجهیزات پارکینگ هوشمند

تجهیزات پارکینگ هوشمند، یکی از دغدغه‌های ذهنی افرادی است که قصد هوشمند‌سازی پارکینگ منزل یا محل کار خود را دارند. امروزه بسیاری از پارکینگ‌های بزرگ چه در مراکز خرید و مجتمع‌های مسکونی و چه در منازل کوچکتر، هوشمند شده‌اند. استفاده از فناوری و تجهیزات پارکینگ هوشمند، به افراد کمک کرده است که بتوانند در زمان خود برای پارک کردن خودرو صرفه‌جویی کنند. در این مقاله با تجهیزات پارکینگ هوشمند و به صورت خاص با درب اتوماتیک لولایی و عوامل موثر بر قیمت درب اتوماتیک آشنا می‌شویم.

پارکینگ هوشمند چیست؟

تجهیزات پارکینگ هوشمند یک راه حل مکانیزه و هوشمند برای حل معضلات پارکینگ‌های سنتی است. پارکینگ هوشمند با دارا بودن سنسور، دوربین و دیگر تجهیزات پارکینگی می‌تواند علاوه بر مدیریت زمان، مصرف سوخت و فضا را به حداقل برساند.

در پروژه‌های جدید رشد شهری و پدیده شهر هوشمند، استفاده از پارکینگ هوشمند چه برای منازل و چه برای پارکینگ‌های بزرگ و عمومی راه حلی است که بتوان شهر را امن‌تر و زیبا‌تر نمود.

پارکینگ‌های هوشمند به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول پارکینگ‌های مربوط به مراکز تجاری، فروشگاه‌های بزرگ؛ هتل‌ها و بیمارستان‌ها و... است. در این پارکینگ‌ها، از تجهیزات بیشتری نظیر شمارشگر هم استفاده می‌شود. برای پارکینگ‌های هوشمند بزرگ به متصدی نگهبانی جهت کنترل یا سیستم کنترل تردد هوشمند نیاز داریم. در پارکینگ‌های هوشمند بزرگ از انواع راهبند، نظیر راهبند بازویی برای عبور و تردد خودرو‌ها استفاده می‌شود.

دسته دوم، پارکینگ‌های هوشمند منازل هستند. این پارکینگ‌ها، برای تردد خودرو‌های ساکنین و مهمانان آن‌ها استفاده می‌شود. در اغلب این پارکینگ‌ها به جای راهبند، از درب اتوماتیک لولایی استفاده می‌شود. البته در مجتمع‌های مسکونی بسیار بزرگ از راهبند و سیستم کنترل تردد هوشمند هم استفاده می‌شود.

تجهیزات پارکینگ هوشمند و مزایای آن

استفاده از پارکینگ هوشمند مزایای زیادی دارد:

مصرف سوخت کمتر، آلودگی کمتر

با توجه به مدت زمانی که راننده یک خودرو باید برای باز و بسته کردن درب یک پارکینگ معمولی صرف کند، استفاده از پارکینگ هوشمند می‌تواند از آلودگی هوا جلوگیری کند. به علاوه سوخت کمتری تا رسیدن به جای پارک مورد نظر استفاده می‌شود.

امنیت بیشتر

گاهی در اخبار می‌خوانیم که چگونه سارقان به محض پیاده شدن راننده از اتومبیل برای باز کردن درب پارکینگ، خودروی او را به سرقت بردند. استفاده از درب اتوماتیک لولایی کمک می‌کند تا فرد بتواند با خیال راحت و با در‌امان بودن از شر سارقان و البته سرما و گرما، خودروی خود را پارک کند.

ترافیک و شلوغی کمتر

در پارکینگ‌های مراکز خرید، مجتمع‌های شلوغ و... اگر پارکینگ به سیستم کنترل تردد هوشمند متصل نباشد، فرد برای پیدا کردن یک جای پارک مجبور است زمان زیادی را صرف کند. اما در صورت استفاده از امکانات و تجهیزات پارکینگ هوشمند خیلی سریع به اولین جای پارک می‌رسد.

تجهیزات پارکینگ هوشمند کدامند؟

مهمترین تجهیزات پارکینگ هوشمند عبارتند از:

راهبند

راهبند برای پارکینگ‌های بزرگ مراکز خرید، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های مسکونی کاربرد دارد. بهترین و کاربردی‌ترین نوع راهبند در تجهیزات پارکینگ هوشمند، راهبند بازویی است. این راهبند با قابلیت اتصال به سیستم کنترل تردد هوشمند به نگهبان و مسئول کنترل تردد کمک زیادی می‌کند.

سرعتگیر

در یک پارکینگ هوشمند، سرعتگیر در ابتدای مسیر و قبل از ورود به گیت کنترل نصب می‌شود. این باعث می‌شود که اتومبیل با سرعت به گیت نرسد و بتواند با تاملی کوتاه احراز هویت شود و مجوز ورود دریافت کند. به علاوه در پارکینگ‌های هوشمندی که شیب دار هستند این سرعتگیر از بروز حوادث و برخورد خودرو به دیواره‌های پارکینگ و دیگر خودرو‌ها جلوگیری می‌کند.

گل میخ

گل میخ‌های شبرنگ دار، می‌توانند چارچوبی برای خودرو‌ها و مکان پارک آن‌ها تعیین کنند. این گل میخ‌ها از آشفتگی پارکینگ و پارک کردن غیر اصولی اتومبیل‌ها جلوگیری می‌کند.

تابلو

تمام پارکینگ‌های هوشمند مسقف، باید مجهز به تابلو‌های متصل به برق باشند. این تابلو‌ها مسیر خروج و حرکت را نشان می‌دهند. در برخی از این تابلو‌ها می‌توان عدد مربوط به شماره ردیف‌های پارکینگ و تعداد ظرفیت خالی را مشاهده نمود.

آینه محدب

سر پیچ مسیر ورود و خروج پارکینگ‌هایی که هر دو مسیر ورود و خروج از یک لاین می‌گذرند؛ آینه محدب نصب شده است. این آینه کمک می‌کند که فرد بتواند اتومبیل جلو یا پشت سر خود را در آینه ببیند.

درب اتوماتیک لولایی

در بسیاری از پارکینگ‌های هوشمند منازل، از درب اتوماتیک لولایی استفاده می‌شود. این درب به صورت اتوماتیک و حول محور لولا باز و بسته می‌شود. درب اتوماتیک لولایی به صورت یک لنگه و دو لنگه در بازار خبرگزاری توود است. در پارکینگ منازل از این درب برای باز و بسته کردن در ماشین رو استفاده می‌شود. این درب، معمولاً توسط یک ریموت کنترل می‌شود. البته این درب، قابلیت باز کردن دستی هم دارد که کار مشکلی است. یکی از مشکلات درب اتوماتیک لولایی در منازلی که برق اضطراری ندارند، قطعی برق و از کار افتادن در است.

قیمت درب اتوماتیک

قیمت درب اتوماتیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. یک لنگه یا دو لنگه بودن درب اتوماتیک لولایی روی قیمت درب اتوماتیک موثر است. جنس و ابعاد درب مورد نظر، قابلیت‌های خبرگزاری توود در آن، مانند قابلیت اتصال به سیستم کنترل تردد هوشمند و.. نیز روی قیمت درب اتوماتیک مؤثر است. قیمت درب اتوماتیک در برند‌های خارجی نیز به دلیل نوسانات قیمت ارز اغلب از برند‌های ایرانی گرانتر هستند. برای مشاهده قیمت درب اتوماتیک و انواع آن می‌توانید به وب سایت ما مراجعه نمایید.

مزایای درب اتوماتیک لولایی

استفاده از درب اتوماتیک لولایی، به ساختمان نمایی شیک و مدرن می‌دهد. در صورتی که درب سنگین باشد به راحتی قابل باز و بسته شدن است و نیاز به صرف زمان و انرژی زیادی نیست. به دلیل عدم نیاز به برخورد دست با درب، از انتقال ویروس‌ها و بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند. به علاوه در صورتی که مانند دیگر تجهیزات پارکینگ هوشمند، به سیستم کنترل تردد هوشمند متصل باشد، امنیت بالایی را تأمین می‌کند.

در این مقاله خواندیم که استفاده از تجهیزات پارکینگ هوشمند، نظیر درب اتوماتیک لولایی، راهبند، سرعتگیر و.. می‌تواند تأثیر زیادی بر صرفه‌جویی در زمان، هزینه، سوخت و... داشته باشد. نکته حائز اهمیت این است که لازم است تمام تجهیزات پارکینگ هوشمند، مناسب برای فضای مورد نظر خریداری شود. تمام این نکات شامل، ابعاد فضای مورد نظر، میزان تردد، مسقف بودن یا مسقف نبودن پارکینگ و... می‌شود. توجه به قیمت درب اتوماتیک، نیز یکی دیگر از موراد مهمی است که باید قبل از خرید درب اتوماتیک مد نظر قرار دهید. کارشناسان این حوزه می‌توانند به شما در خریدی بهینه و مطمئن کمک کنند.




پست های مرتبط

پیام بگذارید