آشنایی با تفاوت های جرثقیل بازویی و سقفی و دوپل در صنعت

جرثقیل ها کاربردی ترین وسیله حمل و نقل سنگین هستند. جرثقیل بازویی، جرثقیل سقفی وجرثقیل سقفی دوپل در اکثر صنایع استفاده می شود.



به گزارش خبرگزاری تو، جرثقیل ها کاربردی ترین وسیله حمل و نقل سنگین هستند. جرثقیل بازویی، جرثقیل سقفی وجرثقیل سقفی دوپل در اکثر صنایع استفاده می شود. به طور کلی باید بدانید که چندین جرثقیل مانند جرثقیل دروازه ای در بازار وجود دارد. هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. جالب است بدانید که بسیاری از کارها را نمی توان بدون استفاده از جرثقیل به طور موثر انجام داد.

جرثقیل سقفی دوپل و مزایای آن

در صنعت جرثقیل سقفی دو مدل وجود دارد. یکی جرثقیل سقفی دو پل و دیگری چرثقیل تک پل است. جرثقیل سقفی دو پل رونشین در صنعت برای جابجایی کالاها با ظرفیت بالا و عرض وسیع استفاده می شود. جرثقیل دوپل مفیدتر و کارآمدتر از جرثقیل تک پل است. این نوع جرثقیل دارای دو پل و تنظیم ارتفاع می ‌باشد که به کمک وینچ روی دو پل جرثقیل حرکت می کند. برخی از مزایای این نوع جرثقیل به طور گسترده در صنعت استفاده می شود همچنین در برخی موارد که یک جسم سنگین نیاز به جابجایی در عرض زیاد است، چاره ای جز استفاده از جرثقیل سقفی دوپل نداریم. در ادامه با ما همرا باشید تا مزایی جرثقیل دوپل را بررسی کنیم.

مزایای جرثقیل دوپل

از نظر کارایی، این جرثقیل دارای مزایای مشترکی نسبت به سایر مدل های صنعت مانند جرثقیل ‌بازویی می باشد. از مزایای این نوع جرثقیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. می توان آن را در سازه های بزرگ نصب کرد
  2. جرثقیل دوبلکس توانایی دستیابی به سرعت های بالا را دارد.
  3. قابلیت حرکت اجسام در یک منطقه بسیار وسیع
  4. قابل استفاده در صنایعی که دقت و سرعت مورد نیاز است
  5. توانایی جابجایی اجسام سنگین قابلیت اصلی جرثقیل دوپل است.
  6. برای جابه جا کردن اجسام حساس از این جرثقیل استفاده می شود.
  7. انطباق با نیازهای صنایعی مانند کارخانه ها، فولاد، نیروگاه ها و ماشین آلات سنگین.
  8. طول قلاب جرثقیل های دو پل بهتر از جرثقیل های تک پل است.
  9. نصب آسان و سریع ریل، کابین، قفسه، آهنربا و سایر لوازم جانبی.

جرثقیل سقفی چه اهمیتی در صنعت دارد؟

در هر محیط صنعتی و همچنین در صنایع مختلف زمانی که نیاز به حمل بیش از یک تن تجهیزات داریم، اهمیت جرثقیل سقفی احساس می شود. جرثقیل سقفی همانطور که از نامش پیداست بر روی سقف سالن نصب می شود و بارهای خبرگزاری توود را در طول، عرض و ارتفاع سالن جابجا می کند. پر ‌کاربردترین تجهیزات برای جابه جایی اجسام جرثقیل سقفی است.

کاربرد جرثقیل بازویی

بیشترین استفاده از جرثقیل بازویی در محیط های کاری صنعتی است. ماشین کاری، جوشکاری، بسته بندی و مونتاژ نمونه هایی از آنها هستند. و در مناطقی که نیاز به بلند کردن و پاین آوردن کالاهای سبک و ساده است از جرثقیل بازویی استفاده می شود. اگر به قلاب کاری گسترده نیاز دارید یا می خواهید حداکثر بار مجاز را بلند کنید، استفاده از جرثقیل بازویی توصیه نمی شود. جرثقیل بازویی مفصلی برای دسترسی بهتر به گوشه ها طراحی شده است.

جرثقیل بازویی دارای چه مزیت هایی است؟

  • معمولا حداکثر ظرفیت آنها به 10 تن می رسد اما در موارد خاص می توان آن را تا 15 تن افزایش داد.
  • بسته به موقعیت بازو، بین 180 تا 360 درجه عمل می کند و شعاع چرخشی دارد.
  • آنها درست مانند جرثقیل سقفی و دروازه ای کار می کنند، اما قیمت بسیار مناسب تری دارند.
  • نصب و راه اندازی، نگهداری و تعمیر جرثقیل های بازویی آسان تر و ارزان تر از جرثقیل سقفی و دروازه ای است.
  • جرثقیل بازویی را می توان در داخل فونداسیون، دال، ستون سوله و دیوار نصب کرد و حتی حمل کرد.
  • چرخش بازو را می توان به صورت دستی یا توسط موتور چرخشی انجام داد.

جرثقیل سقفی دو پل چه نوع جرثقیلی است؟

جرثقیل سقفی دوپل در صنعت برای جابجایی کالاها با ظرفیت بالا و عرض وسیع استفاده می شود. جرثقیل دوپل مفیدتر و کارآمدتر از جرثقیل تک پل است. این نوع جرثقیل دارای دو پل و تنظیم ارتفاع می ‌باشد که به کمک وینچ روی دو پل جرثقیل حرکت می کند.

اهمیت جرثقیل سقفی در صنعت چیست؟

در هر محیط صنعتی و همچنین در صنایع مختلف زمانی که نیاز به حمل بیش از یک تن تجهیزات داریم، اهمیت جرثقیل سقفی احساس می شود. جرثقیل سقفی همانطور که از نامش پیداست بر روی سقف سالن نصب می شود و بارهای خبرگزاری توود را در طول، عرض و ارتفاع سالن جابجا می کند. پر ‌کاربردترین تجهیزات برای جابه جایی اجسام جرثقیل سقفی است.




پست های مرتبط

پیام بگذارید