از کجا بفهمیم سالمندمان نیاز به همدم دارد؟

با رشد شهرنشینی در جوامع مدرن، شرایطی وجود دارد که پرستار روزانه سالمند به یک ضرورت تبدیل شده است. در بسیاری از موارد، اعضای خانواده شاغل، سالمندان را در خانه تنها می‌گذارند و برای مراقبت از آنها به پرستار نیاز دارند. بیشتر سالمندان ترجیح می‌دهند مانند گذشته در خانه بمانند و با خانواده و دوستان خود تعامل داشته باشند.



به گزارش خبرگزاری تو، با رشد شهرنشینی در جوامع مدرن، شرایطی وجود دارد که پرستار روزانه سالمند به یک ضرورت تبدیل شده است. در بسیاری از موارد، اعضای خانواده شاغل، سالمندان را در خانه تنها می‌گذارند و برای مراقبت از آنها به پرستار نیاز دارند. بیشتر سالمندان ترجیح می‌دهند مانند گذشته در خانه بمانند و با خانواده و دوستان خود تعامل داشته باشند.

ماندن در خانه به سالمندان کمک می‌کند تا زندگی مستقل‌تری داشته باشند، اما تعدادی چالش را نیز به همراه دارد. در این شرایط می‌توانید با استخدام یک همدم در خانه، از تنهایی آن‌ها بکاهید.

چه زمان سالمند نیاز به همدم دارد؟

سالمندان زیادی هستند که می‌توانند بدون هیچ مشکلی به انجام کارهای روزمره خود بپردازند. اما برخی از آنها متأسفانه به هر دلیلی حتی برای کارهای کوچک روزانه خود دچار مشکل می‌شوند. مهم‌تر از همه، آنها نمی‌خواهند به خانه سالمندان بروند؛ بنابراین برای مراقبت از سالمندان در منزل به پرستار سالمند نیاز است.

امروزه سازمان‌ها و مراکز زیادی در کشور وجود دارند که وظیفه آنها تربیت پرستار برای نگهداری از سالمندان است. عموماً این پرستاران آموزش دیده اند تا به راحتی با نیازهای سالمندان برخورد کنند و حتی از نظر روحی نیز به خوبی از آنها در روابط روانی و اجتماعی بهتر و ارتباط نزدیکی که با بزرگسالان برقرار می‌کنند حمایت می‌کنند؛ بنابراین یک پرستار با تجربه می‌تواند به راحتی در چنین مواردی به یک فرد مسن و خانواده او کمک کند.

استخدام همدم سالمند

افراد در سنین بالا به دلیل مرگ همسر و ازدواج فرزندانشان احساس تنهایی بیشتری می‌کنند و از نظر جسمی و روحی بیشتر به اطرافیان خود وابسته می‌شوند. افراد مسن دوست دارند در کنار افراد دیگر خانواده خود باشند و با فرزندان و دوستان خود وقت بگذارند تا کمتر احساس تنهایی کنند. در این زمان می‌توانید با استخدام یک همدم سالمند در خانه، از تنهایی سالمندان بکاهید.

تنهایی در این زمان می‌تواند برای سالمندان خطرناک باشد و خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد. افزایش سن، کاهش توان جسمی و ذهنی و عواملی مانند آلزایمر باعث می‌شود که سالمندان نتوانند در خانه به تنهایی زندگی کنند، زیرا سالمندان نیاز مصرف دارو در حد معین و زمان خاص دارند و بی‌توجهی به این موارد می‌تواند برای افراد بسیار مضر باشد.

به همین ترتیب، احتمال سقوط ناشی از افزایش سن در سالمندان زیاد است و حضور یک پرستار خانم جهت سالمند بسیار مهم است. اهمیت دادن و توجه به سالمند از طریق اعضای خانواده یا استخدام همدم بهترین راه برای رفع نیازهای عاطفی - روانی و حفظ سلامت جسمانی سالمندان است.

چگونه برای سالمند پرستار سالمند بگیریم

دو راه برای استخدام پرستار سالمند برای مراقبت و رسیدگی به سالمندان وجود دارد.

  • استخدام پرستار سالمند نیمه وقت
  • استخدام پرستار تمام وقت

هر مورد با توجه به نیاز سالمند شرایط خاص خود را دارد.

استخدام پرستار سالمند نیمه وقت

در این صورت سالمندان به دلایل زیر به پرستار نیاز دارند:

کاهش تحرک

یکی از مشکلاتی که سالمندان با آن مواجه هستند، تحرک ضعیف، انجام ندادن کارهایی مانند پیاده روی و استحمام است. در چنین مواقعی پرستار باید چند ساعت سالمندان را مجبور به حرکت مانند راه رفتن و حرکات ملایم کند. کمک به سالمندان در استحمام و رعایت بهداشت فردی، حضور پرستاران پاره وقت را محقق می‌سازد.

کاهش سطح بهداشت و نظافت

این نیز یکی از دلایل نیاز به پرستار پاره وقت است. به این ترتیب استحمام که مهمترین قسمت نظافت، اصلاح و آرایش مو و صورت است به بهترین نحو انجام می‌شود؛ بنابراین نیاز به پرستار سالمند که حداقل دو بار در هفته این وظایف را انجام دهد لازم و ضروری به نظر می‌رسد. اما حرکت فیزیکی و تحرک باید روزانه انجام شود.

استخدام پرستار تمام وقت

در برخی موارد نیاز به استخدام پرستار تمام وقت بیشتر از موارد دیگر احساس می‌شود. زیرا افراد مسن بنا به دلایلی قدرت و انرژی لازم برای رسیدگی به خیلی از کارهای خود را ندارند. این دلایل عبارت‌اند از:

فراموشی

متأسفانه برخی از سالمندان به مرور زمان دچار فراموشی می‌شوند و از سطح شناخت موقعیت اطراف خود بی‌بهره نیستند. به همین دلیل وجود یک پرستار تمام وقت در کنار این افراد مهم است. البته توصیه می‌شود مانند پرستاری، همیشه دستگاه جی پی اس سیار بر روی این افراد نصب شود تا در صورت آسیب احتمالی، از طریق ردیاب به کمک آنها برسید.

عدم توانایی مدیریت کارها

متأسفانه برخی از والدین توانایی مدیریت کار خود را ندارند. به خصوص اگر بیماری خاصی داشته باشند و نیاز به مصرف دارو باشد. در چنین مواقعی علاوه بر سالمندان، حضور پرستار تمام وقت ضروری است.

تمیزی و نظافت محل زندگی

در بسیاری از موارد، یک سالمند قدرت انجام کارهای شخصی و مراقبت از وسایل منزل را ندارد. به همین دلیل وجود یک پرستار تمام وقت برای رسیدگی به امور شخصی و نظافت فضای زندگی فرد ضروری است.

عدم تحرک و فعالیت و سرگرمی

سالمندان باید وضعیت جسمانی خود را بهبود بخشند و همچنین مراقب وضعیت روحی خود باشند. پرستار تمام وقت می‌تواند محیطی شاد را برای سالمندان فراهم کند و در این راه کمک ارزنده ای باشد.

از کجا بفهمیم که سالمندان به یک پرستار دلسوز در منزل نیاز دارند؟

سالمندی با محدودیت‌های ناشی از بیماری و سالمندی همراه است و معمولاً افراد در سنین بالا قادر به انجام فعالیت‌های خود هستند. اما برخی از سالمندان به دلیل برخی بیماری‌ها یا مشکلات جسمی نیاز به مراقبت در منزل دارند. نشانه‌هایی برای دانستن اینکه زمان آن فرا رسیده است که به دنبال همدم سالمند در منزل باشید را در زیر عنوان می‌کنیم:

  • افزایش فراموشی
  • کاهش تحرک
  • انزوا یا علائم انزوا و تنهایی
  • ناتوانی در رانندگی
  • عضله سازی و کاهش وزن
  • ناتوانی در مدیریت مشکلات سلامتی مانند رفتن به توالت و استفاده از آن
  • حوادث و صدمات ناشی از سقوط به دلیل عدم تعادل
  • بی توجهی به سازماندهی و نظافت منزل

تأثیر خدمات مورد نیاز سالمند چه تاثیری روی هزینه پرستار سالمند در منزل دارد؟

یکی از مزایای اصلی داشتن همراه برای سالمندان، صحبت با او است. حضور یک همراه سالمند سالم در خانه می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامتی فرد تحت مراقبت داشته باشد. زیرا استرس و افسردگی را در او کاهش می‌دهد. پرستاران کیفیت زندگی سالمندان را بهبود می‌بخشد. در واقع، دوستی فراتر از مراقبت است، این یک رابطه نمادین است که به سالمندان اجازه می‌دهد تا شکوفا شوند. در سطح اجتماعی، داشتن دوستان و همسالان به افراد اجازه می‌دهد در مورد چالش‌ها صحبت کنند، ناامیدی‌ها را ابراز کنند و راه‌ حلی برای مشکلات بیابند. خدمات مورد نیاز سالمند و تأثیر آن روی هزینه پرستار سالمند در منزل عبارت‌اند از:

  • یادآوری مصرف و تجویز داروها
  • مشاوره و مصاحبه با سالمندان
  • کمک به تحرک سالمندان
  • خرید و تهیه مواد غذایی
  • نظافت لباس‌ها، ظرف‌ها و منزل
  • نظارت بر عملکرد افراد مبتلا به اختلال حافظه
  • تحریک شناختی شامل خواندن با صدای بلند، صحبت‌کردن و انجام بازی‌های فکری
  • کمک به فعالیت‌های روزمره زندگی، از جمله لباس پوشیدن، غذا خوردن، حمام کردن و استفاده از توالت

آسانیسم ارائه ‌دهنده انواع خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل

برای استخدام پرستار سالمند می‌توانید به پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم مراجعه نمایید. این مرکز با هدف ارائه خدمات پرستاری تأسیس شده و با همکاری کادری مجرب و آموزش دیده سعی در ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین دارد. این مرکز به صورت دوره‌ای کار کارکنان را پس از ارسال به منزل شما نظارت می‌کند؛ بنابراین اگر مهارت، فداکاری و قیمت یک پرستار سالمند در منزل در تهران برای شما مهم است، می‌توانید مراقبت از سالمند خود را به ما بسپارید.

شما می‌توانید با تکمیل فرم ثبت سفارش در وب سایت درخواست خود را ارسال نمایید. همچنین با گرفتن شماره 02191304433 می‌توانید از خدمات ما در منزل بهره مند شوید. پس از ثبت درخواست کارشناسان ما برای هماهنگی بیشتر با شما تماس گرفته و بنا به نیاز شما پرسنل لازم را به منزل شما اعزام خواهند کرد.




پست های مرتبط

پیام بگذارید