203 کودک افغانستانی بدون سرپرست با وجود مشکلات روحی و روانی در آمریکا زندگی می‌کنند

ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد که 203 کودک افغانستانی بدون سرپرست به آمریکا منتقل شده که در حال حاضر در تنهایی زندگی کرده و با مشکلات روحی و روانی مواجه هستند.



به گزارش خبرگزاری تو، یک رسانه آمریکایی گزارشی از کودکان افغانستانی بدون سرپرست در آمریکا منتشر کرده است.

ان‌بی‌سی‌نیوز گزارش داد که همزمان با عملیات تخلیه در افغانستان 230 کودک بدون سرپرست به آمریکا منتقل شده و این در حالی است که خانواده این افراد در افغانستان حضور داشته و این کودکان دور از خانواده خود در تنهایی زندگی می‌کنند.

این رسانه افزود: این در حالی است که تنها در هفته یک پرواز از افغانستان مهاجران را از این کشور خارج کرده و برخی از کشورهای ثالث که مهاجران افغان از آن به عنوان مقصدی برای سفر به واشنگتن استفاده کرده نیز از پذیرش مهاجران جدید امتناع می‌کنند.

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه گزارش خود نوشت: در عملیات تخلیه خانواده‌های افغانستان تصمیم بسیار دشواری اتخاذ کرده و بسیاری از این افراد کودکان خود را در فرودگاه کابل تحویل نظامیان آمریکا دادند.

طبق این گزارش، در عملیات تخلیه فرودگاه کابل 1500 کودک بدون سرپرست به آمریکا منتقل شدند، که از این تعداد تاکنون بخش از آنها به خانواده یا بستگان تحویل و 203 کودک نیز در تنهایی و به دور از خانواده خود زندگی می‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی اداره مهاجران آمریکا در این باره گفت: قرار است تمام کودکان بدون سرپرست به خانواده یا بستگان نزدیک تحویل داده شوند، اما تاکنون این هدف محقق نشده است.

وی افزود: پس از شناسایی کودکان بدون سرپرست تلاش برای یافتن خانواده این افراد یا بستگان آنها آغاز شده شده و ما فرآینده پیوستن این افراد به خانواده‌ها را تسهیل می‌کنیم.

اما کریش اومارا ویگناراجا، یک فعال حقوق مهاجران در آمریکا در این خصوص گفت: این کودکان بدون سرپرست در وضعیت روحی و روانی ناگواری هستند و باید هر چه سریعتر این افراد به خانواده های خود تحویل داده شوند.

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان این گروه تعداد پرواز مهاجران را محدود کرده و همچینن برای چندین ماه عملیات تخلیه را متوقف کرده بود.

ان‌بی‌سی نیوز نوشت: در حالی که طالبان اجازه خروج مهاجران از افغانستان را صادر کرده، اما پروازهای به شدت کاهش یافته و طی ماه جاری هر هفته تنها یک پرواز انجام شده است.

قطر یکی از کشورهای است که به عنوان کشور ثالث میزبان هزاران مهاجر افغانستان بوده، اما امکانات این کشور پذیریش مهاجران را نداشته و در این راستا آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، از همسایگان افغانستان درخواست کرده تا زمینه دسترسی مهاجران افغان را به کنسولگری‌های این کشور فراهم کنند.

از طرف دیگر مقامات آمریکا اعلام کردند که پذیرش مهاجران جدید افغانستانی براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت آنها در این کشور را متوقف کردند.

دولت آمریکا گفته است براساس سیاست جدید تمرکز بر اقامت دائمی مهاجران افغانستانی است که پیش از این در عملیات تخلیه از این کشور خارج شدند.

این تغییر سیاست به دنبال انتقاد برخی نمایندگان و سازمان های امور مهاجران آمریکا درباره ناتوانی دولت این کشور در خروج مهاجران افغانستانی در خطر تهدید از سوی طالبان اتخاذ شده است.

این در حالی که مقامات دولت بایدن عملیات تخلیه مهاجران افغانستان را موفق عنوان کرده و اعلام کردند که در این عملیات بیش از 90 هزار مهاجر افغانستان از این کشور خارج شده و در حال طی مراحل پذیرش در این کشور هستند.

مقامات آمریکا بارها اعلام کردند که متعهد به خروج مهاجران افغانستان همکار نیروهای خارجی بوده و تا آخرین نفر این اقدام را ادامه خواهند داد.



پست های مرتبط

پیام بگذارید