هواپیماهای دست دوم به ناوگان قبلی اضافه می شوند / قیمت بلیت بر مبنای تصمیم شورای نرخ گذاری است

محمد محمدی بخش گفت: طبق اعلام قبلی الان هواپیمای از رده خارج نداریم و این هواپیماهایی که به صورت دست دوم وارد می شوند به ناوگان قبلی اضافه می شوند.



رئیس سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تو با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۱۷۵ هواپیمای ناوگان هوایی کشور هیچ کدام از رده خارج نیستند، گفت: در شرایط کنونی برای از رده خارج کردن یک هواپیما میزان عمر مفید آن در نظر گرفته می شود.

محمد محمدی بخش در پاسخ به این سؤال که آیا هم اکنون هواپیماهای کارکرده ای که از کشورهای دیگر وارد می شوند جایگزین ناوگان فرسوده می شود، افزود: طبق اعلام قبلی، الان هواپیمای از رده خارج نداریم و این هواپیماهایی که به صورت دست دوم وارد می شوند به ناوگان قبلی اضافه می شوند.

او در پاسخ به این سؤال که تاکنون چند هواپیما و از چه کشورهایی وارد شده اند، گفت: در حال حاضر نمی توانم اطلاعات جزئی درباره واردات هواپیماهای کارکرده ارائه دهم، اما به طور قطع بعد از اینکه واردات تکمیل شد، عدد تعداد واردات این هواپیماها اطلاع رسانی می شود.

او درباره قیمت بلیت هواپیما با بیان اینکه وظیفه سازمان هواپیمایی تعیین قیمت بر اساس مولفه های قیمت گذاری است، افزود: در شرایط کنونی تعیین قیمت بلیت هواپیما یک مساله مفصل است و قیمت گذاری آن دستوری تعیین نمی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر اینکه اعتراض عده ای نسبت به قیمت بلیت هواپیما مبنای نرخ گذاری نیست، اظهار کرد: قیمت بلیت بر اساس مصوبه شورای نرخ گذاری تعیین می شود.

به گزارش خبرگزاری تو، در چند وقت اخیر قیمت بلیت هواپیما رشد بالایی پیدا کرده و خبرها حکایت از این دارد که ایرلاین ها به دنبال گرفتن مجوز جدید برای افزایش قیمت بلیت هستند و همین مساله منجر به انتقاداتی نسبت به سیاست گذاری در قیمت بلیت هواپیما شده است، البته ایرلاین ها معتقدند قیمت ارز روی قطعات وارداتی هواپیما و ... تاثیر مستقیم گذاشته و همین مساله هزینه آن ها را بلا برده است.




پست های مرتبط

پیام بگذارید