ارز را تثبیت و دغدغه فعالان اقتصادی کشور را رفع خواهیم کرد

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح سیاست‌های جدید ارزی اعلام کرد: براساس سیاست جدید برای تثبیت نرخ ارز، قیمت هر دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.



به گزارش خبرگزاری تو، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در تشریح سیاست‌های جدید ارزی، اعلام کرد: ارز را تثبیت و دغدغه فعالان اقتصادی کشور را رفع خواهیم کرد. دغدغه رئیس‌جمهور هم معیشت مردم است که با کنترل تورم و ارز آن را تامین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای رفع نارسایی‌ها باید رویکرد جدیدی اتخاذ کنیم، افزود: براساس سیاست جدید برای تثبیت نرخ ارز، قیمت هر دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: حتما نرخ نیما را روی قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تثبیت خواهیم کرد و واردات تمام کالاهای اساسی و مواد اولیه و ماشین‌آلات را با این نرخ تامین خواهیم کرد.

فرزین با تأکید براینکه سایر مصارف ارزی که حدود ۴۰ مورد است در بازار مبادله ارزی تامین خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این نرخ به بازار آزاد علامت بدهد. تمام نیازهای ارزی را در نیما و بازار مبادله ارزی تامین خواهیم کرد و بازار ارز آزاد را مستمرا کوچک خواهیم کرد و نرخ آن را به نرخ بازار مبادله ارزی نزدیک خواهیم کرد.

وی از مردم خواست به بانک مرکزی اعتماد کنند تا بتواند بازارها را تثبیت کند و ادامه داد: آنچه که بسیار مهم است اعتماد مردم به رئیس بانک مرکزی است؛ حتما تلاش می‌کنیم که پاسخ اعتماد مردم را بدهیم.

او با تأکید براینکه مهمترین وظیفه بانک مرکزی، کنترل نرخ تورم و نرخ ارز است، تصریح کرد: البته کلیه ارکان حاکمیتی در این مورد نقش دارند و باید تمام دولت و تیم اقتصادی دولت در این زمینه با بانک مرکزی همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:

سیاست دولت باید مبنی بر مدیریت نرخ ارز باشد

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی شد




پست های مرتبط

پیام بگذارید