سرانه مصرف آب کشور به یک پنجم رسیده است

محمد جوانبخت گفت:‌ در حال حاضر سرانه مصرف آب کشور به یک پنجم رسیده است به همین دلیل باید بحث مدیریت مصرف و بهره برداری از آبهایی که تاکنون مورد توجه نبوده اند در دستور کار قرار گیرند.



به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تو، معاون آبفای وزیر نیرو در هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با اشاره به اینکه نمایشگاه ها فرصتی برای نمایشگاه دستاوردها و ایجاد بستری برابر برای تولیدکنندگان و عرضه کنندگان است، گفت: نمایشگاه صنعت آب محلی برای تبادل اطلاعات دانشمندان این صنعت و همچنین امضای تفاهم‌نامه ها و قراردادها خواهد بود

او با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه با حضور ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار شده است، افزود: پیشرفت ها وقتی مهم می شوند که در شرایط تحریم اتفاق افتاده باشد. صنعتگران ایرانی با تکیه بر توانمندی ها روی لبه تکنولوژی دنیا حرکت کرده و امروز تمام نیاز داخلی تامین می شود و تنها در موارد نادر وابستگی وجود دارد که با حمایت کارفرمایان و... امیدواریم این کالاها برای تولید انبوه تجاری سازی شوند.

او با تاکید بر اینکه نمایشگاه اکنون شاهد حضور پررنگ شرکت های دانش بنیان بودیم، تصریح کرد: توسعه فناوری های نوین در جمع آوری فاضلاب ، با چرخانی پساپ، سامانه پایش و... اولویت های فناورانه صنعت آب مشخص شد و امروز در این نمایشگاه بستر حضور پررنگ تر شرکت های دانش بنیان هستیم.

معاون آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه در مدیریت آب کشور نیازمند تحولات اساسی هستیم، اظهار کرد: استحصال منابع آب با توجه به شرایط کشور و مدیریت تقاضا و مصرف از جمله سیاست های وزارت نیرو برای مدیریت آب کشور است. زیرا در حال حاضر سرانه مصرف آب کشور به یک پنجم رسیده است.




پست های مرتبط

پیام بگذارید