جان باختن 78 عابر پیاده در اصفهان /عدم توجه به جلوی رانندگان، علت اصلی مرگ عابران پیاده

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از جان باختن 78 عابر پیاده براثر تصادف با وسایل نقلیه طی مدت 9 ماهه سال جاری در استان اصفهان خبر داد.



به گزارش خبرگزاری تواصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی بیان داشت: براساس تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، طی مدت 9 ماهه امسال 78 عابر پیاده براثر تصادف با وسایل نقلیه جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 3 درصد افزایش داشته است.

مرگ عابران 45 تا 54 سال

وی با بیان اینکه 23 نفر از این تعداد زن و 55 نفر مرد بودند افزود: 10 نفر از عابران پیاده جان باخته بین 18 تا 24 سال، 4 نفر بین 25 تا 34 سال، 7 نفر بین 35 تا 44 سال، 14 نفر بین 45 تا 54 سال و 12 نفر نیز بین 55 تا 64 سال سن داشتند.

افزایش 80 درصدی جان باختن عابران پیاده در خمینی شهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان بیشترین شهرهایی که عابران پیاده در آنها جان باختند را شهر اصفهان و خمینی شهر عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه مرگ عابران پیاده در اصفهان 21 درصد و در خمینی شهر 80 درصد نسبت به 9 ماهه سال قبل رشد داشته است.

این مقام انتظامی، در ادامه خیابان امام خمینی (ره) شهر اصفهان را دارای بیشترین منطقه از نظر فراوانی فوت عابران پیاده براثر تصادف با وسایل نقلیه اعلام کرد.

علت اصلی مرگ عابران پیاده

سرهنگ محمدی، عدم توجه به جلوی رانندگان را علت اصلی مرگ عابران پیاده در استان اصفهان عنوان کرد و گفت: درهمین مدت اقدامات خوبی برای پیشگیری از فوت عابران پیاده در تصادفات رانندگی از جمله طرح عابریار، محصورکردن گذرگاه های عابران پیاده، ایجاد پل مکانیزه، احداث پل عابرپیاده، طرح ممنوعیت تردد عابران پیاده از وسط بزرگراه ها، طرح فرهنگ سازی توقف خودروها در پشت خط عابرپیاده و همچنین اعمال قانون خودروهایی که به حریم خط عابرپیاده تجاوز کنند صورت گرفته اما به نظر می رسد که این اقدامات هنوز کافی نبوده و عدم توجه به جلوی رانندگان همچنان جان عابران پیاده را می گیرد.

راهکارهای پیشگیری از فوت عابران پیاده

وی در خصوص اینکه چه اقدامی باید در این حوزه صورت گیرد، افزود: باید پل های مکانیزه را افزایش داد، هرجا که نیاز بود پل زیر گذر و رو گذر ایجاد کرد، محصور کردن پیاده روها و ایجاد موانع و نرده های بلند در وسط بلوارها و بزرگراه ها احداث و پل های عابر پیاده بیشتری ایجاد شوند.

سرهنگ محمدی، با بیان اینکه طرح خط کشی 3 بعدی عابران پیاده مدت ها است که در کشورهای پیشرفته به اجرا شده و اثرات مثبت بسیار زیادی نیز به همراه داشته است گفت: علی رغم اینکه این طرح در برخی از استان های کشور اجرایی شده اما هنوز هیچ اقدامی برای اجرایی شدن این طرح در استان اصفهان انجام نشده که از مسئولان شهری انتظار داریم به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشند.

گوشی تلفن همراه، ابزار حواس پرتی رانندگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هشدار به رانندگان در خصوص عواقب و پیامدهای عجله و شتاب در رانندگی و عدم توجه به جلوی آنان گفت: رانندگان در حین رانندگی باید تمام حواس و توجه خود را به جلو معطوف کرده و از هرگونه عملی که باعث حواس پرتی انان می شود خودداری نمایند چرا که حادثه هیچ وقت خبر نمی کند و همان موقع که سرتان را برای نگاه کردن گوشی تلفن همراه پایین آورده اید یک عابر بی گناه از عرض خیابان در حال عبور باشد و بر اثر برخورد با خودروی شما جانش را از دست بدهد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برخورد با رانندگانی که از تلفن همراه در حین رانندگی استفاده می کنند در دستور کار جدی ماموران پلیس راهور استان قرار دارد گفت: البته ما از رانندگان می خواهیم که خودشان پلیس خود باشند و با رعایت قوانین و مقررات و انجام رانندگی ایمن برای خود و دیگران حادثه ایجاد نکنند.



پست های مرتبط

پیام بگذارید